Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  راهنماي خريد دستگاه تصفيه هوا،بررسي راهنماي خريد دستگاه تصفيه هوا،قيمت تصفيه هوا،خريد تصفيه هوا ، تصفيه هواي بلواير راهنماي خريد دستگاه تصفيه هوا،بررسي راهنماي خريد دستگاه تصفيه هوا،قيمت تصفيه هوا،خريد تصفيه هوا ، تصفيه هواي بلواير

لوازم خانگی

راهنماي خريد دستگاه تصفيه هوا

راهنماي خريد دستگاه تصفيه هوا
آلودگي هوا مشكلي است كه اين روزها گريبان‌گير شهرهاي كوچك و بزرگ، به خصوص در فصل زمستان شده است. هواي پاك ارتباطي مستقيم با سلامت ما دارد، زيرا بدون واسطه وارد ريه‌هاي ما مي‌شود. مشكلات تنفسي، سرطان ريه، سكته و برونشيت بيماري‌هايي هستند كه به دلايلي از جمله آلودگي هوا در انسان ايجاد مي‌شوند. اين روزها كه حتي كودكان نيز به خاطر آلودگي هوا بخش زيادي از تحصيلشان را در خانه سپري مي‌كنند، بايد به فكر ايجاد يك فضاي سالم و پاك براي آن‌ها و خودمان بود. شرايط آلودگي هوا ديگر به گونه‌اي نيست كه با بستن در و پنجره بتوان از ورود آلودگي جلوگيري كرد، ريزگردها در كمين هستند و از كوچك‌ترين درزها وارد مي‌شوند. از زمان‌هاي قديم نگهداري گل و گياه و تعبيه كردن دستگاه‌هاي تعبيه در بخشي از خانه براي داشتن هواي مطبوع توصيه مي‌شد، اما گردوغبار و آلودگي سال‌هاي اخير دردي است كه با اين درمان‌ها به سادگي دوا نمي‌شود. خريد دستگاه تصفيه هوا تبديل به راهي براي بسياري از خانواده‌ها، اداره‌ها و مدارس براي فراهم كردن هوايي بهتر شده است.در ادامه مطالب با اعتماد كالا همراه باشيد .

 

 

طرز كار دستگاه تصفيه هواي خانگي چگونه است؟

دستگاه تصفيه هواي خانگي دستگاهي است كه با فيلترهايي كه دارد، فضاي درون خانه را پاك مي‌كند. اين دستگاه هواي بيرون را به خانه نمي‌آورد. در عوض همان هوايي كه در اتاق است را از فيلترهاي خود عبور مي‌دهد تا آلودگي‌ها از آن خارج شوند. دستگاه تصفيه هوا علاوه بر از بين بردن هواي آلوده، بوهاي نامطبوع، قارچ‌ها و باكتري‌ها و مو و بوي حيواناتي كه در خانه زندگي مي‌كنند را نيز از بين مي‌برد.

فيلترهاي هپا، كربن فعال، يونيزه كننده و uv از جمله فيلترهاي دستگاه تصفيه هواي خانگي هستند. در ادامه به توضيح اين فيلترها مي‌پردازيم.

·        هپا: اين فيلترها مي‌توانند 99 درصد از آلودگي‌ها را از هوا جدا كنند. در اين فيلتر گردوغبار، باكتري و آلاينده با عبور از مواد متراكم، در آن‌ها گير مي‌كنند و هواي پاكيزه به بيرون از دستگاه فرستاده مي‌شود.

·        كربن فعال: فيلترهاي كربن فعال به خاطر خاصيت خوب خود در جذب آلودگي‌ها در دستگاه‌هاي تصفيه آب خانگي هم استفاده مي‌شوند. اين فيلتر همراه با فيلتر هپا به تصفيه هوا در دستگاه تصفيه هوا مي‌پردازد. آلودگي‌ها جذب اين فيلتر شده و وارد هوا نمي‌شوند.

·        Uv : پرتو نور فرابنفش خاصيت ميكروب كشي دارد. فيلتر يو وي لامپي است كه ميكروب‌هاي هوايي كه از آن رد مي‌شود را با تاباندن نور فرابنفش از بين مي‌برد.

·        يونيزه كننده: يون‌هاي سنگين نمي‌توانند در هوا شناور باشند و روي زمين مي‌افتند. عملكرد اين فيلترها انتشار يون منفي در هوا است كه با آلاينده‌ها تركيب شده و آن‌ها را سنگين مي‌كنند. در اين شرايط آلاينده‌ها نمي‌توانند در هوا شناور باشند و روي زمين مي‌افتند، در نتيجه هوا پاكيزه مي‌شود.

 

مدل‌هاي مختلفي از دستگاه تصفيه هواي خانگي در بازار موجود است كه تحت برندهايي مثل پارس خزر، شيائومي، شارپ و … قرار دارد. در اين مقاله به بررسي و نقد سه مدل متفاوت از سه برند شارپ، پارس خزر و شيائومي مي‌پردازيم و ويژگي‌هاي هر يك را ذكر مي‌كنيم تا بتوانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد. تا پايان مقاله با ما همراه باشيد

 

مزاياي دستگاه تصفيه هوا

گردوغبار، گرده‌ها، شوره‌ي حيوانات خانگي و هاگ‌ها مي‌توانند در نقش آلرژن عمل كنند و باعث ايجاد آلرژي در افراد مختلف شوند. ذرات دود و تركيبات آلي فرار ممكن است باعث به‌خطرافتادن سلامتي شوند. قرار گرفتن در معرض اين ذرات، احتمال ابتلا به سندرم ساختمان بيمار را افزايش مي‌دهد.

دستگاه‌هاي تصفيه هوا با گرفتن ذرات اضافي، خطر ابتلا به بيماري‌ها را كاهش مي‌دهند. مزيت ديگر دستگاه تصفيه هوا، تنفس هواي بدون دود است. در راهنماي خريد دستگاه تصفيه هوا موارد مهمي را ذكر مي‌كنيم تا بتوانيد دستگاهي را كه مناسب محل زندگي شما است پيدا كنيد.

 

عملكرد

عملكرد دستگاه‌هاي تصفيه‌ي هوا با معيارهاي نرخ تحويل و تهويه‌درساعت سنجيده مي‌شود. درادامه، اين موضوع را بررسي مي‌كنيم.

 

نرخ تحويل (CADR)

نرخ تحويل درواقع به شما مي‌گويد چه مقدار هواي تصفيه‌شده از دستگاه خارج مي‌شود و سرعت عملكرد دستگاه چقدر است. هرچه CADR بيشتر باشد ظرفيت تصفيه‌ي دستگاه نيز بيشتر است. براساس فضاي اتاقي كه قصد داريد دستگاه تصفيه را در آن قرار دهيد، مي‌توانيد دستگاهي با نرخ تحويل بيشتر براي آن فضا انتخاب كنيد.

 

تهويه در ساعت (ACH)

ACH مشخص مي‌كند كه دستگاه تصفيه‌ در هر ساعت چند بار موفق مي‌شود هواي اتاق را كاملاً تصفيه‌ كند. باتوجه‌به آلودگي زياد هوا در برخي شهرها مثل تهران، لازم است دستگاهي انتخاب شود كه ACH چهار داشته باشد؛ يعني هر ۱۵ دقيقه يك بار هواي اتاق را كاملاً تصفيه كند.

جالب است بدانيد به‌دليل وجود فضاي رقابتي در بازارِ دستگاه‌هاي تصفيه‌ي هوا، شركت‌ها معمولاً نرخ تحويل (CADR) را افزايش مي‌دهند و روي اين موضوع مانور تبليغاتي بيشتري مي‌دهند؛ در‌صورتي‌كه درباره‌ي تهويه در ساعت (ACH) عموماً سكوت مي‌كنند. توجه كنيد حتي اگر دستگاهي فضاي پوشش زيادي داشته باشد؛ اما تهويه در ساعت آن كم باشد، بايد به عملكرد كلي آن شك كرد.

 

قابليت حمل

قابليت حمل دستگاه تصفيه با وزن آن رابطه‌ي مستقيم دارد؛ اما هيچ رابطه‌ي معني‌داري با توانايي دستگاه ندارد. به اين موضوع دقت كنيد كه دستگاهي كوچك نيز مي‌تواند اتاقي بزرگ را به‌طوربهينه تصفيه كند؛ پس نبايد فريب اندازه‌ي بزرگ دستگاه‌ها را بخوريد. دستگاه‌هاي بزرگ تصفيه هم از‌لحاظ وزن و هم ازلحاظ هزينه سنگين هستند و فضاي زيادي اشغال مي‌كنند‌.

 

سروصدا و مصرف انرژي

توصيه مي‌كنيم كه هنگام خريد دقت كنيد دستگاه سروصداي زيادي توليد نكند. بلندي صداي توليدي دستگاه عموماً در مشخصات دستگاه با دسي‌بل (db) مشخص شده است. هرچه دسي‌بل كمتر باشد، آرامش بيشتري خواهيد داشت. درباره‌ي مصرف برق و بهينه‌بودن و برچسب مصرف انرژي دستگاه نيز بايد دقت كافي به‌خرج دهيد؛ چرا‌كه دستگاه پرمصرفي كه شبانه‌روز كار كند، مي‌تواند باعث شود در پايان ماه با مشاهده‌ي قبض برق بيماري‌هاي تنفسي را ترجيح دهيد!

 

 

 

 

 

مكانيسم عملكرد دستگاه تميزكننده هوا

با پيشرفت تكنولوژي، مكانيسم عملكرد دستگاه‌هاي تصفيه هوا هم به مرور زمان پيشرفته‌تر و مدرن‌تر شد. اين دستگاه‌ها از جنبه‌ي مكانيسم در حال حاضر به دو دسته تقسيم مي‌شوند:

دستگاه‌ها با فيلتراسيون خالص: اين مدل دستگاه‌ها براي جذب مواد معلق و گازهاي شيميايي به شدت كاربرد دارد. تنها چالش و محدوديت موجود در اين زمينه، تعويض فيلترها به صورت دوره‌اي خلاصه مي‌شود.

دستگاه‌هاي الكترونيكي: منظور از الكترونيك در واقع بهره‌برداري از تكنيك‌هايي نظير تعبيه‌ي لامپ‌هاي UV، فيلترهاي منحصر به فرد كاتاليستي و پديده‌ي يونيزاسيون هواست. در واقع اين نوع دستگاه، محدوديتِ موجود در روش فيلتراسيون خالص را ندارد؛ به اين دليل كه دستگاه تصفيه كننده هواي الكترونيكي اصلا قرار نيست چيزي را به خود جذب كند. با اين اوصاف، دستگاه‌هاي تصفيه كننده الكترونيكي هم داراي طول عمر مشخصي است. از همين رو، به مرور زمان احتمال مي‌رود عملكرد اين نوع دستگاه‌ها با افت كيفيت همراه شود.

 

 

نكات پاياني

دستگاه‌ تصفيه‌ي هوا در‌صورت باز‌بودن در و پنجره، تأثير چنداني نخواهد داشت.

سياست يكي براي همه در اين مورد جواب نمي‌دهد؛ يعني يك دستگاه قابل‌‌حمل فقط از‌پس يك اتاق برمي‌آيد، نه كل خانه.

به‌منظور كاهش هزينه‌ي مصرف برق، به‌دنبال دستگاهي با گزينه‌هاي ذخيره‌ي انرژي و رتبه‌ي عالي در برچسب انرژي باشيد.

درباره‌ي داشتن گارانتي و خدمات پس از فروش و سهولت تعويض فيلترها مطمئن شويد.

دستگاه‌ تصفيه‌ي هوا بايد هميشه روشن باشد تا بازدهي مطلوبي ارائه دهد.

 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/9/19 ساعت: ۱۶ توسط:rahman :